Garstka informacji na temat motocyklu Honda CBR 600F

Honda CBR 600F to całkiem niezłej klasy sportowo-turystyczny motocykl Hondy. Był on produkowany dokładnie przez dwadzieścia lat od roku tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego szóstego do roku dwa tysiące szóstego. Motocykle Honda CBR 600F zostały wyposażone w całkiem niezłej klasy czterocylindrowe, rzędowe silniki czterosuwowe. Są one chłodzone cieczą z aż szesnasto zaworową głowicą.

Model CBR 600F produkowany był w dokładnie czterech generacjach oznaczanych literami od F1 do F4.

Co jest bardzo istotną kwestią, bliźniaczy model sportowy, czyli Honda CBR 600RR produkowany od dwa tysiące trzeciego roku zastąpił w roku dwa tysiące szóstym model CBR 600 F4i. Pierwsza generacja, czyli Honda CBR 600F1 był produkowany przez dwa lata, od roku tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego szóstego do roku tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego ósmego. Jest to pierwsza generacja motocykla o chwytliwej nazwie handlowej „Hurrucane”. Wersja ta została wyposażona w niezły silnik o mocy aż osiemdziesięciu pięciu koni mechanicznych, który powstał jako tak naprawdę zupełnie nowa jednostka napędowa.

Podczas projektowania motocykla Honda CBR 600F1 wywarto bardzo duży nacisk na geometrię motocykla, wyważenie pojazdu oraz jego ogólną areodynamikę. I to przede wszystkim właśnie z tego względu model F1uzyskał duże uznanie wśród kierowców.

Wadą motocykla Honda CBR 600F1 była stosunkowo dość słaba ochrona kierowcy przed wiatrem.

Honda CBR 600F2 to już druga generacja tego motocykla produkowana przez trzy lata od tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego pierwszego roku do tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego czwartego roku. W tej wersji jednostka napędowa została gruntownie przekonstruowana. Efektem takiej przebudowy był bardzo nowoczesny silnik o mocy aż stu koni mechanicznych.

W nowej jednostce napędowej motocykla Honda CBR 600F przeniesiono napęd rozrządu ze środka silnika na jego prawą stronę. I to właśnie przede wszystkim dzięki temu ułatwiono obsługę oraz jednocześnie wyeliminowano jedno łożysko wału korbowego.

W F2 zwiększono także średnicę cylindra z sześćdziesięciu trzech milimetrów aż do sześćdziesięciu pięciu milimetrów.

Co więcej, zmniejszono również skok tłoka. To właśnie przede wszystkim to umożliwiło zastosowanie znacznie większych zaworów w głowicy. Owe zawory są uruchamiane chociażby przy pomocy szklankowych popychaczy wraz z płytkową regulacją luzy. W jego poprzedniej wersji czyniono to dźwigienkami z ręczną regulacją. Stopień sprężania w Modelu Honda CBR 600F2 zwiększono aż do 11,6:1. Blok silnika w Honda CBR 600F2 z cylindrami stanowi jedną część. Co więcej, jest on również bardziej zwartą konstrukcją. Chłodnicę oleju w tym motocyklu umieszczono w obiegu cieczy chłodzącej.

W Honda CBR 600F2 zwiększono także dość znacznie średnicę gardzieli gaźnika aż do trzydziestu sześciu milimetrów oraz bardzo mocno zmieniono układ wydechowy. Co więcej, zmieniono także zupełnie kształt ramy oraz geometrię podwozia. Koła w modelu F2 mają również znacznie szersze ogumienie. Nadwozie motocykla Honda CBR 600F uzyskało nowy kształt owiewek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *