Jaguar I-Pace – osiągi, dane techniczne, ładowanie

Jeden z najbardziej docenianych samochodowych modeli na rynku, a przy tym uznawany w klasie premium – Jaguar I-Pace to auto, które zasługuje na profesjonalne traktowanie. Tym bardziej, że w wersji z ładowaniem elektrycznym jest również doskonałym przykładem, jak połączyć klasykę z nowoczesnością i dbałością o środowisko.

Szybkie ładowanie Jaguara I-Pace

W procesie ładowania aut liczy się z jednej strony cena takiej usługi (gdy korzysta się z publicznej ładowarki), a z drugiej szybkość, z jaką się ona odbywa. Nie zawsze ma się czas na spędzanie długich godzin pod elektrycznym dystrybutorem energii, szczególnie jeżdżąc autem najwyższej klasy, które potrzebuje tej energii całkiem sporo. Jaguar I-Pace to w końcu 400 KM,  zaledwie 4,8 sekundy potrzebne do rozpędzenia się do „setki” i maksymalne 200km/h na liczniku. A taka moc wymaga odpowiednio szybkiego ładowania, które nie będzie się przeciągało w nieskończoność.

Ładowarki na użytek prywatny

Stacje ładowania dla pojazdów elektrycznych coraz łatwiej znaleźć już nawet w małych miejscowościach. Jednak ich ilość w stosunku do stale rosnącej liczby „elektryków” nadal nie jest w pełni zadowalająca, zwłaszcza że koszt tankowania nie zawsze okazuje się atrakcyjny dla właścicieli takich aut. Dlatego coraz więcej osób szuka alternatywy i decyduje się na montaż prywatnej ładowarki do Jaguara I-Pace w swoim garażu, przy miejscu parkingowym lub nawet na podwórku. Prywatne stacje ładowania wyposażone są zazwyczaj w jeden port i ograniczoną liczbę wariantów wyposażenia, ale korzystanie z nich jest równie bezpieczne co na autoryzowanych stacjach.

Cechy kluczowe dla dobrej ładowarki

Bez względu jednak na to, czy korzysta się z prywatnej czy z publicznej stacji, powinna ona posiadać jak najlepsze parametry, bo to właśnie one odpowiadają za czas ładowania i jego jakość. Muszą być łatwe w obsłudze, intuicyjne nawet dla laika i z prostym panelem sterowania. Absolutną podstawą jest zabezpieczenie przepięciowe i różnicowo-prądowe, a także uniwersalny rozstaw otworów, ryglowanie włożonej do gniazda wtyczki oraz odpowiednio długi przewód do ładowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *