Honda CB 600F Hornet to całkiem niezły motocykl typu naked bike. Jest on produkowany już od tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego ósmego roku przez znaną na całym świecie firmę Honda. Silnik motocykla Honda CB 600F Hornet to znakomitej klasy czterosuw chłodzony cieczą o pojemności pięciuset dziewięćdziesięciu dziewięciu centymetrów sześciennych. Jest to tylko i wyłącznie nieco zmodyfikowana wersja silnika, który wykorzystano już do produkcji innego znanego na całym świecie klasyka Hondy, a mianowicie Honda CBR 600F).
Pierwsze modele motocykla Honda CB 600F Hornet dysponowały całkiem wysoką mocą dziewięćdziesięciu sześciu koni mechanicznych.
Bardzo istotną kwestią jest to, że moc aktualnie produkowanych modeli motocykla Honda CB 600F Hornet wynosi aż sto dwa konie mechaniczne. Motocykl Honda CB 600F Hornet został zaprezentowana w Europie pierwszy raz już w roku premiery, czyli w tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym ósmym roku. Honda CB 600F Hornet posiada dokładnie sześciostopniową skrzynię biegów. Zawieszenie w Honda CB 600F Hornet stanowi widelec teleskopowy (ma on skok wynoszący sto dwadzieścia pięć milimetrów) z przodu oraz znakomitej klasy wahacz aluminiowy z tyłu. Jest to świetny centralny element resorująco-tłumiący. Stanowi on również regulację napięcia wstępnego sprężyny o skok stu dwudziestu ośmiu milimetrów.
Honda CB 600F Hornet jest wyposażona z przodu w podwójny hamulec tarczowy o wielkości dwustu dziewięćdziesięciu sześciu milimetrów oraz w dwutłoczkowe zaciski.
Z tyłu natomiast Honda CB 600F Hornet ma hamulec jednotarczowy o wielkości dwustu dwudziestu milimetrów oraz jednotłoczkowy zacisk. W latach od tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt osiem do tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć zastosowano całkiem niezłe przednie ogumienie 130/70ZR16. Jednakże od roku dwa tysiące zmieniono je na 120/70ZR17. Ową zmianę wprowadzono przede wszystkim po to, aby zwiększyć stabilność motocykla w zakrętach oraz dość znacznie wzmocnić działanie hamulców. Natomiast tylne ogumienie motocykla Honda CB 600F Hornet pozostaje bez żadnych zmian od samego początku, czyli jest to 180/55ZR17. I to właśnie przede wszystkim to sprawia, że stosunkowo nieduży motocykl jakim jest Honda CB 600F Hornet wygląda wręcz na olbrzyma.
Ostatnie roczniki tego właśnie modelu produkowane są również w specjalnej wersji z ABS.
Honda wprowadziła motocykl Honda CB 600F Hornet na rynek amerykański w roku dwa tysiące czwartym, a w dwa tysiące szóstym pod nazwą Honda 599. Ostatni model Horneta z kwietnia dwa tysiące siódmego roku posiada dość znacznie zmodyfikowany silnik pochodzący z CBR 600RR. Motocykl Honda CB 600F Hornet jest produkowany stale od dwunastu lat, co sprawia, że można go uznać za bardzo udany model godny naszej uwagi. Co prawda na tor raczej kompletnie się on nie nadaje, jednakże do jazdy po mieście już jak najbardziej. Masa własna tego motocykla wynosi od stu sześćdziesięciu sześciu aż do stu dziewięćdziesięciu dwóch kilogramów. Jest to zależne od wersji danego motocykla. Natomiast pojemność baku wynosi od szesnastu do osiemnastu litrów.